Komunikacja i relacja z klientem w biurze rachunkowym - praktyczne warsztaty

Jakie cechy ma biuro idealne w opinii klientów? Jak postępować z tzw. „trudnymi klientami”? Jak zachęcić klientów do współpracy, jak uczyć klientów dobrych praktyk, jak wymagać?

Komunikacja i relacja z klientem w biurze rachunkowym - praktyczne warsztaty

Opis szkolenia

Klienci są niezbędni do funkcjonowania biura, jednocześnie relacje z nimi wielu księgowych określa jako najtrudniejszą część swojej pracy. Co sprawia że praca z klientem jest efektywna i satysfakcjonująca dla obu stron? Jak postawić granice? Jak asertywnie odmawiać i jak egzekwować wywiązywanie się z umowy przez klienta?

Relacje i rozmowy z klientem są trudne dla księgowych i właścicieli biur rachunkowych. Wielu księgowych określa kontakty z klientami i relacje jako najtrudniejszą część swojej pracy oraz definiuje jako wyzwanie rozmowy z klientami, egzekwowanie zapisów umowy, nieterminowość, oczekiwania klientów oraz ich roszczeniową czy konfrontacyjną postawę, a także oczekiwania świadczenia usług nie objętych umową i załatwiania za klientów spraw które mogliby załatwić sami.

Szkolenie ma formę warsztatową, pozwala przećwiczyć na case study umiejętność prowadzenia trudnych rozmów z klientami.

Na szkoleniu dowiesz się m.in.:

  • Jakie potrzeby realizują klienci kupując usługi księgowe?
  • Jakie kryteria przyjmują klienci oceniając sposób ich obsługiwania przez biuro?
  • Jakie cechy ma biuro idealne w opinii klientów?
  • Typy osobowościowe klientów: jak je rozpoznawać i jak z nimi rozmawiać?
  • Jak postępować z tzw. „trudnymi klientami”( klient roszczeniowy, arogancki klient agresywny, klient który nie współpracuje lub jest niepunktualny)?
  • Jak pogodzić stanowczość i uprzejmość wobec klienta?– zachowania asertywne?
  • Komunikacja asertywna: nie, nie teraz, nie w tej cenie.
  • Jak odmawiać gdy klient oczekuje natychmiast lub niemożliwego?
  • Jak zachęcić klientów do współpracy, jak uczyć klientów dobrych praktyk, jak wymagać?
  • Jak radzić sobie z własnymi trudnymi emocjami pojawiającymi się w kontakcie z klientem?
  • Jak stworzyć atmosferę przyjazną zarówno dla pracowników jak i klientów?
  • Savior vivre z w relacji z klientem.
  • W jaki sposób prowadzić rozmowy telefoniczne i jak pisać wiadomości?
  • Jakie kryteria przyjmują klienci oceniając sposób ich obsługiwania przez biuro?
  • Jakie cechy ma biuro idealne w opinii klientów?
  • Jakich błędów unikać, czego absolutnie robić nie należy?
  • Czego wymagać od pracowników i jak tworzyć standardy biura w pracy z klientem?
  • Co o pracy z klientem powinien wiedzieć pracownik biura rachunkowego?
  • Jak nauczyć się postępować z tzw. „trudnymi klientami”( klient roszczeniowy, arogancki klient agresywny, klient który nie współpracuje lub jest niepunktualny)?
  • Jak pogodzić stanowczość i uprzejmość wobec klienta – zachowania asertywne?
  • Jak nauczyć się odmawiać gdy klient oczekuje natychmiast?
  • Jak radzić sobie z własnymi trudnymi emocjami pojawiającymi się w kontakcie z klientem?
  • Jak rozwiązywać kryzysy i typowe incydenty krytyczne we współpracy z klientem?
  • Jak stworzyć atmosferę przyjazną zarówno dla pracowników jak i klientów?
  • Jakich błędów unikać, czego absolutnie robić nie należy?
  • Jak wymagać od pracowników i jak tworzyć standardy biura w pracy z klientem?

Dla kogo jest to szkolenie?

Szkolenie adresowane jest do księgowych i właścicieli biur rachunkowych, pracowników biur rachunkowych, osób pracujących z klientem w biurze rachunkowym (pracowników administracyjnych).

Program szkolenia

Termin szkolenia: 16.03.2023 11:00-14:00


  1. Standardy komunikacji z klientem.
  2. Skuteczna relacja z klientem.
  3. Wysokiej jakości komunikacja z klientem biura.
  4. Jakie są potrzeby klientów biur rachunkowych? Jak wygląda biuro i usługa idealna w opinii klientów?
  5. Standardy dobrej komunikacji.
  6. Jak postępować z tzw. „trudnymi klientami”( klient roszczeniowy, arogancki klient agresywny, klient który nie współpracuje lub jest, niepunktualny).
  7. Klient w emocjach, klient roszczeniowy który ma pretensje że nie zajmiesz się nim natychmiast.
  8. Klient chaotyczny i niezorganizowany, czyli ćwiczenie komunikacji asertywnej i egzekwowania zapisów umowy.
  9. Klient oczekujący nieobjętych umową usług w abonamentowej cenie.
  10. Case study.

Prawniczka, doradczyni podatkowa, coach certyfikowany przez ICC, team coach, facylitator action learning, mentorka, konsultantka w zakresie wspierania efektywności osobistej. Organizatorka i prelegentka konferencji z zakresu...

Szukasz szkolenia dla Twojego zespołu?

To szkolenie możemy zorganizować także w formule szkolenia zamkniętego dopasowanego do poziomu wiedzy i potrzeb uczestników. Przeprowadzimy je w formie stacjonarnej lub online oraz miejscu i terminie wskazanym przez Ciebie.

Dowiedz się więcej
Szkolenia zamknięte C.H.Beck