Split payment – warsztaty praktyczne

TERMIN:
12 września 2018
MIEJSCE:
Golden Floor Tower - Chłodna 51 (Warsaw Trade Tower), ul. Chłodna 51, 00-001 Warszawa
PROWADZĄCY:
doradca podatkowy Janina Fornalik, doradca podatkowy Marek Przybylski Więcej informacji »
Wpływ nowych regulacji na sytuację podatników, ich rozliczenia VAT oraz płynność finansową
Zapisz się dzisiaj lub dowiedz się więcej: akademia@beck.pl lub 22 311 22 22
Koszt połączenia wg taryfy operatora

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z zasadami działania mechanizmu podzielonej płatności (split payment), który zostanie wprowadzony do przepisów ustawy o podatku od towarów i usług od 1 lipca 2018 r., a także jego wpływem na rozliczenia podatkowe i płynność finansową przedsiębiorców. 

Szkolenie będzie składać się z części pierwszej koncentrującej się na przedstawieniu nowych regulacji oraz z części drugiej, przeprowadzonej w formie warsztatów, w trakcie której zostaną zaprezentowane i omówione liczne przykłady pozwalające na uzyskanie praktycznej wiedzy w zakresie stosowania omawianych regulacji.

Grupa docelowa

Dyrektorzy finansowi, księgowi, osoby prowadzące działalność gospodarczą, biura rachunkowe i doradcy podatkowi.

Wykłady i warsztaty

Szkolenie podzielone jest na dwie części. 

- Część pierwsza – wykład, przedstawienie nowych regulacji

  1. Cel wprowadzenia split payment.
  2. Zasada działania split payment.
  3. Do jakich płatności można zastosować split payment. Dobrowolność stosowania.
  4. Korzyści dla nabywcy związane ze stosowaniem split payment. Kwestia należytej staranności.
  5. Rachunek VAT – zasady zakładania, likwidacji.
  6. Komunikat przelewu.
  7. Ograniczone korzystanie ze środków na rachunku VAT – obciążenia i uznania.
  8. Procedura uwolnienia środków z rachunku VAT – wniosek do US.
  9. Informacje o rachunku VAT w sprawozdaniu finansowym. 
  10. Nowy tryb zwrotu nadwyżki VAT z urzędu skarbowego w terminie 25 dni.
  11. Przepisy przejściowe.

- Cześć druga - warsztaty praktyczne 

Warsztaty zostaną przeprowadzone metodą case study. 

Warsztaty mają zobrazować sposoby i skutki działania przepisów omówionych w części pierwszej na podstawie praktycznych przykładów. Ich celem jest prezentacja wpływu nowych regulacji na sytuację podatników, ich rozliczenia VAT oraz płynność finansową, z uwzględnieniem różnych sytuacji. 

Na przykładach liczbowych omówione zostaną różne sytuacje praktyczne przedstawiające wpływ mechanizmu podzielonej płatności na działalność firm, z uwzględnieniem różnego typu wykonywanej działalności (sprzedaż do krajowych podmiotów gospodarczych, wewnątrzwspólnotowe dostawy, eksport, sprzedaż detaliczna) oraz różnego charakteru dokonywanych zakupów (zakupy krajowe, wewnątrzwspólnotowe nabycia, odwrotne obciążenie, płatności gotówką, kartą). Zaprezentowane będą zarówno przykłady firm, które płacą VAT do urzędu skarbowego, jak i tych, które wykazują nadwyżkę podatku naliczonego. Przedstawimy na przykładach liczne problemy praktyczne związane ze stosowaniem split payment z uwzględnieniem obu stron transakcji, m.in. płatności pomyłkowe na rachunek VAT, płatność całej kwoty brutto z faktury na rachunek VAT, płatności zaliczkowe, płatności częściowe za faktury, raty, potrącenia, split payment a ulga na złe długi, kwestie zarządzania kwotami na rachunkach VAT w różnych bankach, rachunek escrow, rachunek powierniczy.


Godziny szkolenia: 10:00 - 17:00

Początek rejestracji godz.: 9:30


Program:

- Część pierwsza – wykład, przedstawienie nowych regulacji 

  1. Cel wprowadzenia split payment. 
  2. Zasada działania split payment. 
  3. Do jakich płatności można zastosować split payment. Dobrowolność stosowania. 
  4. Korzyści dla nabywcy związane ze stosowaniem split payment. Kwestia należytej staranności. 
  5. Rachunek VAT – zasady zakładania, likwidacji.
  6. Komunikat przelewu. 
  7. Ograniczone korzystanie ze środków na rachunku VAT – obciążenia i uznania. 
  8. Procedura uwolnienia środków z rachunku VAT – wniosek do US. 
  9. Informacje o rachunku VAT w sprawozdaniu finansowym. 
  10. Nowy tryb zwrotu nadwyżki VAT z urzędu skarbowego w terminie 25 dni. 
  11. Przepisy przejściowe. 

- Cześć druga - warsztaty praktyczne 
 
Warsztaty mają zobrazować sposoby i skutki działania przepisów omówionych w części pierwszej na podstawie praktycznych przykładów. Ich celem jest prezentacja wpływu nowych regulacji na sytuację podatników, ich rozliczenia VAT oraz płynność finansową, z uwzględnieniem różnych sytuacji. 

Na przykładach liczbowych omówione zostaną różne sytuacje praktyczne przedstawiające wpływ mechanizmu podzielonej płatności na działalność firm, z uwzględnieniem różnego typu wykonywanej działalności (sprzedaż do krajowych podmiotów gospodarczych, wewnątrzwspólnotowe dostawy, eksport, sprzedaż detaliczna) oraz różnego charakteru dokonywanych zakupów (zakupy krajowe, wewnątrzwspólnotowe nabycia, odwrotne obciążenie, płatności gotówką, kartą). Zaprezentowane będą zarówno przykłady firm, które płacą VAT do urzędu skarbowego, jak i tych, które wykazują nadwyżkę podatku naliczonego. Przedstawimy na przykładach liczne problemy praktyczne związane ze stosowaniem split payment z uwzględnieniem obu stron transakcji, m.in. płatności pomyłkowe na rachunek VAT, płatność całej kwoty brutto z faktury na rachunek VAT, płatności zaliczkowe, płatności częściowe za faktury, raty, potrącenia, split payment a ulga na złe długi, kwestie zarządzania kwotami na rachunkach VAT w różnych bankach, rachunek escrow, rachunek powierniczy.


Cena: 600 PLN brutto (487,81 PLN netto)

  • Prenumeratorzy „Monitora Podatkowego” - 15% rabatu*
  • Prenumeratorzy „Nieruchomości C.H.Beck”, „Monitora Prawniczego”, „Monitora Prawa Pracy” - 10% rabatu*
  • Przy zgłoszeniu 4 i więcej osób z jednej Kancelarii/Firmy/Instytucji - 15% rabatu*
  • Przy zgłoszeniu 2–3 osób z jednej Kancelarii/Firmy/Instytucji - 10% rabatu*

*Rabaty nie sumują się.

Bonusy






Podatki 2018, Wyd. 2. 
Stan prawny: 5 czerwca 2018 r.
doradca podatkowy Janina Fornalik Doradca podatkowy, partner w MDDP. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkiem VAT, m.in. w działalności sektora publicznego. Wieloletnia praktyka w międzynarodowych firmach konsultingowych pozwoliła jej zdobyć doświadczenie w zakresie różnorodnych projektów podatkowych, w tym dotyczących planowania podatkowego i restrukturyzacji przedsiębiorstw oraz przeglądów pod kątem efektywnego i bezpiecznego zarządzania rozliczeniami podatkowymi firm.  Jest wykładowcą i prelegentem na szkoleniach i konferencjach z zakresu zagadnień w podatku VAT. Jest autorką licznych publikacji prasowych z zakresu podatku VAT, współautorką komentarza do Dyrektywy VAT Rady UE, autorką publikacji pt. „VAT w samorządach”.
doradca podatkowy Marek Przybylski Doradca podatkowy, radca prawny, menedżer w MDDP. kończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, gdzie uzyskał tytułu zawodowy magistra administracji (2009) oraz magistra prawa (2011). Już w trakcie studiów współpracował z zespołem zarządzania wiedzą podatkową jednej z firm z tzw. wielkiej czwórki, dla którego opracowywał najnowsze orzeczenia sądów w sprawach podatkowych. W branży doradztwa podatkowego pracuje od 2010 r. Specjalizuje się w podatku VAT oraz postępowaniach podatkowych.

Golden Floor Tower - Chłodna 51 (Warsaw Trade Tower)
ul. Chłodna 51, 00-001 Warszawa

WYGODNA LOKALIZACJA

Szkolenie odbywa się w wygodnej lokalizacji, która zapewni Ci komfortowe warunki oraz wygodny dojazd.

SERWIS KAWOWY I LUNCH

W czasie szkolenia zapewniamy Ci energetyczne przerwy kawowe oraz lunch.

PRZYDATNE MATERIAŁY SZKOLENIOWE

Otrzymujesz przydatne i praktyczne materiały szkoleniowe, które uporządkują Twoją wiedzę.

CERTYFIKAT UCZESTNICTWA

PUNKTY ORA I OIRP

Zapisz się na szkolenie

Wybierz sposób rejestracji:

Wpisz numer klienta, aby zweryfikować uprawnienia do specjalnych warunków uczestnictwa.

Zapisujesz się na:

Split payment – warsztaty praktyczne

Dodaj kolejnego uczestnika

Posiadam kod rabatowy
Sprawdź
Wartość zamówienia:
PLN BRUTTO
PLN NETTO