RODO w administracji publicznej. Nowelizacje KPA oraz Ordynacji podatkowej w związku z RODO

Omawiane tematy: Nowe obowiązki administracji publicznej - RODO w postępowaniu administracyjnym i procedurach podatkowych - Konsekwencje naruszenia obowiązków wprowadzonych nowelizacjami - Dostęp do akt sprawy


TERMIN:
25 września 2019
MIEJSCE:
Warszawa, ul. Sienna 39
CENA:
600,00 z VAT
Do końca promocji:
Zapisz się teraz
W ramach uchwalonej w dniu 21.2.2019 r. ustawy o zmianie niektórych ustaw w związku z zapewnieniem stosowania rozporządzenia 2016/679 (ustawa weszła w życie 4.5.2019 r.) doszło do znaczących nowelizacji przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego oraz Ordynacji podatkowej. Zmiany dotyczą realizacji obowiązków ochrony danych osobowych ustanowionych w RODO oraz dostępu do akt sprawy. 

Konsekwencją wprowadzonych zmian będzie wykonywanie obowiązków określonych w RODO w ramach prowadzonego postępowania oraz modyfikacje w zakresie wykonywania niektórych czynności procesowych przez organ prowadzący postępowanie. 

W związku z nowelizacjami ważne staje się dostosowanie czynności w postępowaniu do nowych przepisów, ale z zachowaniem wszystkich dotychczasowych zasad prowadzenia postępowania. 

Cel szkolenia:

Szkolenie służy omówieniu tych kwestii z perspektywy jednoczesnego prawidłowego prowadzenia postępowania oraz realizacji obowiązków ochrony danych osobowych. 

Czy wiesz? 

  • Czym różni się prawo wglądu w akta sprawy (art. 73 KPA) od prawa do otrzymania kopii danych osobowych (art. 15 ust. 3 RODO)? 
  • Jak organ administracji publicznej ma wykonywać obowiązki związane z prawem do kopii danych osobowych zgromadzonych w postępowaniu administracyjnym (podatkowym)? 
  • Jakie są konsekwencje naruszenia przez organ administracji publicznej przepisów KPA i Ordynacji podatkowej dotyczących wykonania obowiązku informacyjnego z RODO? 
  • Czy dopuszczalne jest zastosowanie przez organ uniwersalnej klauzuli informacyjnej dla wszystkich prowadzonych postepowań administracyjnych? 
  • Na czym polega „pominięcie danych osobowych” przy wglądzie w akta sprawy? 
  • W jaki sposób są chronione w aktach sprawy inne dane osobowe niż dane osoby skarżącej? 
  • Czy zgodnie z literalnym brzmieniem art. 54 §1a KPA samo wezwanie ma zawierać informacje, o których mowa w art. 13 ust. 1–2 RODO? 
  • Czy tajemnica skarbowa ogranicza uprawnienia informacyjne podmiotu danych określone w RODO? 
  • Czy organ w prowadzonym postępowaniu ma obowiązek przekazywać informacje, o których mowa w art. 14 ust.1 RODO w sytuacji zbierania danych osobowych nie od osoby, której dane dotyczą? 

Na szkoleniu dowiesz się: 

  • o nowych obowiązkach organów administracji publicznej w postępowaniu administracyjnym (organów podatkowych w procedurach podatkowych) w zakresie ochrony danych osobowych,
  • różnicy między prawem do otrzymania kopii treści danych osobowych oraz uprawnieniami, o których mowa w art. 73 KPA, 
  • ochronie danych osobowych przy realizacji uprawnienia strony do wglądu do akt sprawy. 

A także nauczysz się: 

  • sporządzać standardowe komunikaty informacyjne oraz 
  • odpowiedzi na żądania (sprzeciwy) osób, których dane dotyczą, gdy chodzi o dane osobowe przetwarzane w postępowaniach określonych w KPA i procedurach podatkowych. 

Wzór klauzuli informacyjnej

Uczestnicy szkolenia otrzymają wzór przykładowej klauzuli informacyjnej. 

Szkolenie jest przeznaczone dla: 

  • osób odpowiedzialnych w urzędzie za prowadzenie postępowań określonych w Kodeksie postępowania administracyjnego i w Ordynacji podatkowej, 
  • osób kontrolujących prawidłowość prowadzonego postępowania, 
  • osób zajmujących się ochroną danych osobowych w urzędach, w tym inspektorów ochrony danych, 
  • radców prawnych i adwokatów świadczących usługi dotyczące postępowań administracyjnych, procedur podatkowych oraz ochrony danych osobowych.
Darmowy artykuł

Przeczytaj darmowy artykuł autorstwa dr. Grzegorza Sibigi "Nowelizacja Kodeksu postępowania administracyjnego z 21.2.2019 r. w zakresie ochrony danych osobowych", który jest doskonałym wprowadzeniem do tematu szkolenia. Pobierz artykuł >>


Gwarantujemy najwyższy poziom ekspercki

Jesteśmy prawnikami i znamy Twoje potrzeby. Dlatego naszym prelegentem jest ceniony specjalista: 

adw. dr Grzegorz Sibiga - kierownik Zakładu Prawa Administracyjnego w Instytucie Nauk Prawnych PAN w Warszawie, adwokat współpracujący z Kancelarią Prawną Traple, Konarski, Podrecki i Wspólnicy, kierownik studiów podyplomowych w INP PAN: Wykonuje funkcję administratora bezpieczeństwa informacji i inspektora ochrony danych osobowych. 

Więcej o prowadzącym w zakładce "Prelegenci".

WYGODNA LOKALIZACJA

Szkolenie odbywa się w wygodnej lokalizacji, która zapewni Ci komfortowe warunki oraz wygodny dojazd.

PRZYDATNE MATERIAŁY SZKOLENIOWE

Otrzymujesz przydatne i praktyczne materiały szkoleniowe, które uporządkują Twoją wiedzę.

SERWIS KAWOWY I LUNCH

W czasie szkolenia zapewniamy Ci energetyczne przerwy kawowe oraz lunch.

CERTYFIKAT UCZESTNICTWA ORAZ PUNKTY ORA I OIRP

ADW. DR GRZEGORZ SIBIGA

Kierownik Zakładu Prawa Administracyjnego w Instytucie Nauk Prawnych PAN w Warszawie, adwokat współpracujący z Kancelarią Prawną Traple, Konarski, Podrecki i Wspólnicy, kierownik studiów podyplomowych w INP PAN: Wykonuje funkcję administratora bezpieczeństwa informacji i inspektora ochrony danych osobowych.
Godziny szkolenia: 10:00 - 16:00
Rejestracja zaczyna się o godz.: 9:30


Program: 

  1. Zakres zmian w ustawach proceduralnych związanych z przetwarzaniem i ochroną danych osobowych: 
   ○ relacje RODO oraz ustaw proceduralnych (KPA, Ordynacja podatkowa), 
   ○ pojęcie danych osobowych, 
   ○ rodzaje danych osobowych przetwarzanych w postępowaniach prowadzonych na podstawie KPA oraz Ordynacji podatkowej. 

  2. Rodzaje obowiązków wprowadzonych nowelizacjami nałożonych na organy prowadzące postępowanie: 
   ○ wykonanie obowiązków określonych w RODO, 
   ○ obowiązki procesowe. 

  3. Wpływ zmian na tok i przebieg postępowania. Konsekwencje naruszenia obowiązków organu wprowadzonych nowelizacjami. 

  4. Wykonanie obowiązku informacyjnego w postępowaniu wobec osoby, której dane dotyczą (art. 13 ust. 1 i 2 RODO): 
   ○ moment wykonania obowiązku, 
   ○ sposób wykonania obowiązku, 
   ○ treść informacji, 
   ○ ponowne poinformowanie, 
   ○ różnice w wykonaniu obowiązku dla poszczególnych rodzajów postępowań i czynności organu prowadzącego postępowanie. 

  5. Realizacja prawa do sprzeciwu osoby, której jej dane dotyczą (art. 21 ust. 1 RODO) w stosunku do danych osobowych przetwarzanych w postępowaniu.  

  6. Nowe zasady ochrony danych osobowych w postępowaniu w sprawie skarg i wniosków (Dział VIII KPA). 

  7. Dostęp do akt sprawy: 
   ○ nowa instytucja – „pominięcie danych osobowych”. Możliwe sposoby realizacji przez organ prowadzący postępowanie, 
   ○ prawo wglądu do akt sprawy (KPA i Ordynacja podatkowa) a prawo do otrzymania kopii danych osobowych podlegających przetwarzaniu (RODO) – równoległa i niezależna od siebie realizacja dwóch uprawnień, 
   ○ znaczenie i konsekwencje tajemnicy skarbowej dla wykonywania uprawnień informacyjnych określonych w RODO.

CENA EARLY

600,00 zł z VAT
(487.81 zł bez VAT)
Do końca oferty pozostało:
Cena obowiązuje do 31.07.2019r.
Zapisz się

CENA REGULAR

700,00 zł z VAT
(569.11 zł bez VAT)
Cena obowiązuje do 18.09.2019r.

CENA LATE

800,00 zł z VAT
(650.41 zł bez VAT)
Cena obowiązuje do 25.09.2019r.
* Cena obejmuje komplet materiałów seminaryjnych, lunch, przerwę na kawę, certyfikat.
Dodatkowe rabaty: 

  • Prenumeratorzy „Monitora Prawniczego” oraz „Informacja w Administracji", „Monitora Prawa Pracy”, „Nieruchomości C.H.Beck” oraz „Monitora Podatkowego” - 15% rabatu* 
  • Przy zgłoszeniu 4 i więcej osób z jednej Kancelarii/Firmy/Instytucji - 15% rabatu* 
  • Przy zgłoszeniu 2-3 osób z jednej Kancelarii/Firmy/Instytucji - 10% rabatu* 

*Rabaty nie sumują się.

Bonusy:

adw. dr Grzegorz Sibiga
adw. dr Grzegorz Sibiga
Kierownik Zakładu Prawa Administracyjnego w Instytucie Nauk Prawnych PAN w Warszawie, adwokat współpracujący z Kancelarią Prawną Traple, Konarski, Podrecki i Wspólnicy, kierownik studiów podyplomowych w INP PAN: Wykonywanie funkcji administratora bezpieczeństwa informacji i inspektora ochrony danych. Zajmuje się prawem administracyjnym, w szczególności prawem do informacji, ochroną danych osobowych i innych informacji prawnie chronionych, e-administracją, a także postępowaniem administracyjnym. Redaktor, autor i współautor licznych publikacji naukowych w tym zakresie. Członek rady programowej czasopism: „Prawo Mediów Elektronicznych” i „Informacja w Administracji Publicznej”, a także członek rady konsultacyjnej miesięcznika „IT w Administracji”.Doświadczenie zdobywał, pracując na kierowniczych stanowiskach w administracji publicznej m.in. jako dyrektor Departamentu Rejestracji Zbiorów Danych Osobowych w Biurze Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Był ekspertem sejmowym w pracach parlamentarnych nad ustawami prawa administracyjnego, w tym m.in. o ewidencji ludności, o dowodach osobistych, o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publicznej oraz nowelizacją ustawy o dostępie do informacji publicznej w 2011.

Golden Floor Centrum
ul. Sienna 39, 00-121 Warszawa

Zapisz się na szkolenie

Wybierz sposób rejestracji:

Wpisz numer klienta, aby zweryfikować uprawnienia do specjalnych warunków uczestnictwa.

Zapisujesz się na:

RODO w administracji publicznej. Nowelizacje KPA oraz Ordynacji podatkowej w związku z RODO

Dodaj kolejnego uczestnika

Posiadam kod rabatowy
Sprawdź
Wartość zamówienia:
zł z VAT
zł bez VAT


Sprawdź polecane publikacje Wydawnictwa C.H.Beck


Poznaj opinie naszych klientów

Program szkolenia, wiedza i przekazana informacja przez wykładowcę - poziom wysoki. Oczekiwania dotyczące szkolenia - osiągnięte.
Paulina
Prelegent w sposób wystarczająco jasny wyjaśnił przepisy RODO.
Arkadiusz
Fantastyczna prowadząca, merytoryczna jak i świetny sposób przekazania wiedzy. Bardzo otwarta na pytania uczestników.
Dorota