Szkolenie online
Zarządzanie sytuacją kryzysową przedsiębiorstwa w praktyce
Niewypłacalność kontrahentów | Problemy z cashflow | Renegocjacje umów | Najnowsze trendy w windykacji
- TERMIN:
- 20 września 2023 10:00-15:00
- PRELEGENCI:
- adw. Michał Buna, r. pr. Piotr Glonek, Mariusz Kolwas, adw. Piotr Korzeniowski, adw. Kinga Tabor-Kłopotowska... więcej ›
- CENA:
-
690,00 zł z VAT
Zapisz się teraz


Termin szkolenia: 20 września 2023 r. - Godzina: 10:00-15:00 - 5 Prelegentów

Możliwość zadawania pytań podczas szkolenia online
Dostęp do prezentacji PDF po szkoleniu
Certyfikat uczestnictwa w PDF
Darmowy 2-tygodniowy dostęp do systemu Legalis: Moduł Prawo upadłościowe
Dostęp do prezentacji PDF po szkoleniu
Certyfikat uczestnictwa w PDF
Darmowy 2-tygodniowy dostęp do systemu Legalis: Moduł Prawo upadłościowe
W grudniu 2021 roku w ramach ustawy Prawo restrukturyzacyjne wprowadzono do obrotu prawnego tzw. „Postępowanie o zatwierdzenie układu 2.0”, czyli znowelizowane postępowanie o zatwierdzenie układu. Postępowanie to w 2022 roku stało się najbardziej popularną, najczęściej wybieraną przez przedsiębiorców formą postępowania restrukturyzacyjnego. Jest to postępowanie odformalizowane, inicjowane przez samego dłużnika bez ingerencji i udziału sądu restrukturyzacyjnego. Wymaga przygotowanego, profesjonalnego i aktywnego działania samego restrukturyzowanego oraz wspierającego go nadzorcę układu. Stosowanie w praktyce przepisów regulujących tą formę postępowania restrukturyzacyjnego nadal budzi wątpliwości.
Przełom 2021/2022 roku przyniósł także początek „rewolucji technologicznej” jeżeli chodzi o sposób prowadzenia postępowań upadłościowych i restrukturyzacyjnych, a mianowicie wprowadzenie Krajowego Rejestru Zadłużonych. Wykorzystanie tego narzędzia jest nadal dużym wyzwaniem dla dłużników i wierzycieli.
Rok 2023 powinien przynieść kolejne zmiany w dziedzinie prawa upadłościowego i restrukturyzacyjnego związane z implementacją tzw. unijnej Dyrektywy Drugiej Szansy (Dyrektywy 2019/1023 w sprawie ram restrukturyzacji zapobiegawczej, umorzenia długów i zakazów prowadzenia działalności oraz w sprawie środków zwiększających skuteczność postępowań dotyczących restrukturyzacji, niewypłacalności i umorzenia długów, a także zmieniającej dyrektywę (UE) 2017/113279 z 20 czerwca 2019 r.)
Szkolenie
prowadzą prawnicy, doradcy restrukturyzacyjni i ekonomiści z wieloletnim
doświadczeniem, którzy na co dzień mają do czynienia ze sprawami kryzysowymi
dotyczącymi niewypłacalności, konieczności renegocjacji umów, zmiany modelu
biznesowego i finansowego, zatorów płatniczych, sporów w zakresie roszczeń
finansowych i postępowań windykacyjnych, a także odpowiedzialności spółek i
managerów z tytułu pełnionych funkcji.
W kontekście obecnych wyzwań prawnych i gospodarczych kluczowe stało się dostarczenie praktycznej wiedzy przedsiębiorcom, która pozwoli tym wyzwaniom sprostać, a przede wszystkim w odpowiednim momencie podjąć działania, które będą minimalizowały wszelkie ryzyka odpowiedzialności cywilnej i karnej w sytuacji kryzysowej, a także ochronić ich kapitał.
Przedsiębiorcy dowiedzą się jak negocjować kontrakty, jaki i kiedy rozpocząć ich renegocjacje z instytucjami finansowymi, jak podjąć działania by w sposób bezpieczny oddłużyć swoje przedsiębiorstwo, zapewnić mu swobodne cashflow bez kosztowych zatorów płatniczych, w końcu jak efektywnie zarządzać sytuacją kryzysową w przedsiębiorstwie.
Na szkoleniu online dowiesz się m.in.:
- Od kiedy zaczyna się niewypłacalność podmiotu gospodarczego?
- Jakie działania należy podejmować w przypadku własnych problemów lub problemów kontrahentów?
- Jakie są formy restrukturyzacji zadłużenia, w jakich obszarach jest ona możliwa?
- Czy na proces restrukturyzacji można uzyskać finansowanie?
- Jak budować relacje z parterami biznesowymi, instytucjami finansowymi, wierzycielami w trudnej sytuacji?
- Jakie są ryzyka braku działań w sytuacji kryzysowej m.in. zakres odpowiedzialności osób zarządzających?
Dla kogo jest to szkolenie?
Na szkolenie zapraszamy w szczególności: członków zarządu, dyrektorów zarządzających, szefów działów prawnych (in-house), dyrektorów finansowych, księgowych, menadżerów zarządzających kapitałem spółki, menadżerów oceniających ryzyko finansowe (działy ryzyka i compliance), menadżerów instytucji finansowych zarządzających ryzykiem kredytowym (działy analiz kredytowych).
Gwarantujemy najwyższy poziom ekspercki!
Jesteśmy prawnikami i znamy Twoje potrzeby. Dlatego naszymi prelegentami są:
r. pr. Piotr Glonek – doradca restrukturyzacyjny, partner w Gardocki i Partnerzy. Współkieruje Działem Prawa Restrukturyzacji i Upadłości. Specjalizuje się w prowadzeniu sporów sądowych. Doradza bankom i instytucjom finansowym, w zakresie prawnych form zabezpieczenia wierzytelności, obrotu wierzytelnościami, procedur dochodzenia należności oraz obsługi procesów upadłościowych i restrukturyzacyjnych.
adw. Kinga Tabor-Kłopotowska – partner w Gardocki i Partnerzy. Kieruje Działem Prawa Karnego Gospodarczego. Od kilkunastu lat związana z branżą leasingową i bankową. Specjalizuje się w obsłudze prawnej spraw karnych, w szczególności dotyczących przestępstw gospodarczych popełnianych na szkodę instytucji finansowych. Świadczy obsługę prawną na wszystkich etapach procesu karnego. Doradza instytucjom finansowym w procesach związanych z odzyskiwaniem kapitału zaangażowanego w ramach umów finansowania, w tworzeniu i realizacji polityk antyfraudowych i w innych działaniach minimalizujących ryzyko kredytowe.
adw. Michał Buna – Gardocki i Partnerzy. Zajmuje się problematyką prawa karnego materialnego oraz procedury karnej. Specjalizuje się w rozwiązywaniu sporów, procesach sądowych i arbitrażowych w zakresie postępowania sądowego i przedsądowego a także w prawie gospodarczym.
adw. Piotr Korzeniowski – doradca restrukturyzacyjny w Gardocki i Partnerzy. Współkieruje Działem Prawa Restrukturyzacji i Upadłości .Specjalizuje się w prawie upadłościowym i restrukturyzacyjnym, prawie spółek handlowych, prawie cywilnym oraz w rozwiązywaniu sporów i procesach sądowych. Zajmuje się bieżącą obsługą korporacyjną spółek prawa handlowego.
Mariusz Kolwas – dyrektor zarządzający w Gardocki Digital 360. Doradca finansowy, ekonomista z wieloletnim doświadczeniem. Pełnił funkcję dyrektora finansowego m.in. w grupach kapitałowych, instytucjach finansowych, start-upach i korporacjach. Doradza w zakresie zarządzania zmianą, planowania podatkowego, modelowania finansowego oraz inżynierii finansowej. Posiada certyfikaty FCCA i ACC.
Więcej o prowadzących w zakładce "Prelegenci".
Program szkolenia online
Szczegółowa agenda szkoleń znajduje się zakładce "Program".
Szkolenie zamknięte
To szkolenie możemy zorganizować także w formule szkolenia zamkniętego, przygotowanego dla Twojej firmy/kancelarii/instytucji. Sprawdź szczegóły >>
To szkolenie możemy zorganizować także w formule szkolenia zamkniętego, przygotowanego dla Twojej firmy/kancelarii/instytucji. Sprawdź szczegóły >>
Aplikacja mobilna Beck Akademia
- Pakiet informacji o szkoleniach na wyciągnięcie ręki
- Wygodny dostęp do materiałów szkoleniowych
- Bieżące powiadomienia dotyczące Twojego szkolenia
- Możliwość zadawania pytań i kontaktu z organizatorem
Pobierz bezpłatnie
w Sklepie Play lub App Store.
Wpisz "Beck Akademia" lub kliknij w link:
Godziny szkolenia online: 10:00-15:00
Linki do webinarium zostanie przesłany na Państwa adres e-mail dwie godziny przed startem.
Program
1. Co to jest i od kiedy zaczyna się niewypłacalność podmiotu gospodarczego (czas – 40 minut; r.pr. Piotr Glonek, adw. Piotr Korzeniowski):
a. Jak definiowana jest niewypłacalność w ujęciu ustawowym.
b. Jaka jest różnica pomiędzy niewypłacalnością a zagrożeniem niewypłacalnością.
c. Jakie są główne kryteria oceny wskazującej, że przedsiębiorca jest niewypłacalny; przesłanka płynnościowa i relacja wartości zobowiązań do wartości majątku.
d. Jakie zobowiązania bierzemy pod uwagę przy określaniu stanu niewypłacalności.
2. Jakie działania należy podejmować w przypadku własnych problemów lub problemów kontrahentów (czas – 40 minut; r.pr. Piotr Glonek, adw. Piotr Korzeniowski):
a. Problemy własne:
- Relacje i właściwa komunikacja z właścicielami i udziałowcami.
- Wybór odpowiedniej ścieżki i formy restrukturyzacji.
- Timing; harmonogram działań.
b. Problemy kontrahentów:
- Jak można monitorować sytuację kontrahenta mi.in pod kątem ewentualnych problemów finansowych i ryzyka nadchodzącej upadłości.
- Jak zadbać o swoją wierzytelność na starcie relacji z kontrahentem lub gdy pojawiają się pierwsze symptomy problemu.
- Harmonogram działań w przypadku zderzenia z postepowaniem restrukturyzacyjnym lub upadłościowym kontrahenta.
c. Instrumenty zapobiegania lub reagowania na kryzys w relacji z kontrahentem - mediacje, arbitraż i negocjacje umów.
Przerwa 15 minut
3. Jakie są formy restrukturyzacji zadłużenia, w jakich obszarach jest ona możliwa (czas: 45 minut, r.pr. Piotr Glonek, adw. Piotr Korzeniowski):
a. Na czym polega postępowanie restrukturyzacyjne co jest jego celem.
b. Jakie są rodzaje postępowań restrukturyzacyjnych i co je wyróżnia.
c. Na czym polega „układ z wierzycielami” zawierany w postępowaniu restrukturyzacyjnym lub upadłościowym.
d. Katalog form/sposobów restrukturyzacji, które mogą być przedmiotem lub wynikiem zawartego układu.
e. Inne ciekawe rozwiązania prawne, które mogą mieć zastosowanie w zależności od scenariusza, potrzeb czy możliwości przedsiębiorcy.
4. Czy na proces restrukturyzacji można uzyskać finansowanie (czas: 50 minut, Mariusz Kolwas):
a. Cele postępowania restrukturyzacyjnego z perspektywy różnych uczestników rynku.
b. Rola planu restrukturyzacyjnego w finansowaniu restrukturyzacji.
c. Finansowanie postępowań restrukturyzacyjnych; dobór źródeł finansowania.
d. Restrukturyzacja zadłużenia.
e. Pomoc publiczna jako źródło finansowania restrukturyzacji.
Przerwa 15 minut
5. Jak budować relacje z parterami biznesowymi, instytucjami finansowymi, wierzycielami w trudnej sytuacji (czas: 40 minut, adw. Kinga Tabor-Kłopotowska, Mariusz Kolwas):
a. Rola stałej, aktywnej polityki informacyjnej.
b. Aktywne budowanie klubów wierzycieli.
c. Kontrolowanie sytuacji u dłużników.
6. Jakie są ryzyka braku działań w sytuacji kryzysowej, m.in. zakres odpowiedzialności osób zarządzających (czas: 40 minut; adw. Kinga Tabor-Kłopotowska, adw. Michał Buna):
a. Rodzaje odpowiedzialności karnej menadżerów - w jakich przypadkach.
b. Terminowe złożenie wniosku o ogłoszenie upadłości wniosku restrukturyzacyjnego – dlaczego to takie ważne; prawnokarne konsekwencje zaniechań.
c. Selektywna spłata wierzycieli oraz udaremnienie zaspokojenia wierzycieli, pozorne bankructwo, wyzysk.
d. Ryzyko orzeczenia zakazu prowadzenia działalności gospodarczej i zajmowania określonych stanowisk w spółkach – kiedy i z jakich przyczyn.
e. Skazanie za przestępstwo, czyli karta karna, a niemożność sprawowania funkcji członka zarządu, rady nadzorczej, komisji rewizyjnej, likwidatora, oraz prokurenta.
Pytania i odpowiedzi – 15 min

adw. Michał Buna
Gardocki i Partnerzy. Zajmuje się problematyką prawa karnego materialnego oraz procedury karnej. Specjalizuje się w rozwiązywaniu sporów, procesach sądowych i arbitrażowych w zakresie postępowania sądowego i przedsądowego a także w prawie gospodarczym.

r. pr. Piotr Glonek
Doradca restrukturyzacyjny, partner w Gardocki i Partnerzy. Współkieruje Działem Prawa Restrukturyzacji i Upadłości. Specjalizuje się w prowadzeniu sporów sądowych. Doradza bankom i instytucjom finansowym, w zakresie prawnych form zabezpieczenia wierzytelności, obrotu wierzytelnościami, procedur dochodzenia należności oraz obsługi procesów upadłościowych i restrukturyzacyjnych.

Mariusz Kolwas
Dyrektor zarządzający w Gardocki Digital 360. Doradca finansowy, ekonomista z wieloletnim doświadczeniem. Pełnił funkcję dyrektora finansowego m.in. w grupach kapitałowych, instytucjach finansowych, start-upach i korporacjach. Doradza w zakresie zarządzania zmianą, planowania podatkowego, modelowania finansowego oraz inżynierii finansowej. Posiada certyfikaty FCCA i ACC.

adw. Piotr Korzeniowski
Doradca restrukturyzacyjny w Gardocki i Partnerzy. Współkieruje Działem Prawa Restrukturyzacji i Upadłości. Specjalizuje się w prawie upadłościowym i restrukturyzacyjnym, prawie spółek handlowych, prawie cywilnym oraz w rozwiązywaniu sporów i procesach sądowych. Zajmuje się bieżącą obsługą korporacyjną spółek prawa handlowego.

adw. Kinga Tabor-Kłopotowska
Partner w Gardocki i Partnerzy. Kieruje Działem Prawa Karnego Gospodarczego. Od kilkunastu lat związana z branżą leasingową i bankową. Specjalizuje się w obsłudze prawnej spraw karnych, w szczególności dotyczących przestępstw gospodarczych popełnianych na szkodę instytucji finansowych. Świadczy obsługę prawną na wszystkich etapach procesu karnego. Doradza instytucjom finansowym w procesach związanych z odzyskiwaniem kapitału zaangażowanego w ramach umów finansowania, w tworzeniu i realizacji polityk antyfraudowych i w innych działaniach minimalizujących ryzyko kredytowe.
Godziny szkolenia online: 10:00-15:00.
Zapisy trwają do 19 września 2023 r. do godziny 23:59 lub do wyczerpania limitu miejsc.
Linki do webinarium zostanie przesłany na Państwa adres e-mail dwie godziny przed startem.
Dostęp do szkolenia możliwy wyłącznie w czasie rzeczywistym.
W przypadku nie otrzymania wiadomości prosimy sprawdzić folder SPAM w skrzynce pocztowej. W razie dodatkowych pytań prosimy o wiadomość na adres [email protected].
Prosimy o logowanie się na szkolenie z wykorzystaniem przeglądarki Chrome lub Mozilla Firefox. Starsze wersje Internet Explorera nie wspierają naszej platformy webinarowej, więc mogą wystąpić problemy techniczne, w szczególności związane z dźwiękiem.
Certyfikat uczestnictwa zostanie wysłany drogą elektroniczną w formie PDF w ciągu 7 dni roboczych po szkoleniu.
Darmowy 2-tygodniowy dostęp do systemu Legalis zostanie wysłany drogą elektroniczną w ciągu 7 dni roboczych po szkoleniu.
Dostęp do prezentacji PDF po szkoleniu
Materiały ze szkolenia w formie PDF będą umieszczone do pobrania wyłącznie w aplikacji Beck Akademia (tylko dla zalogowanych Uczestników).
Jak pobrać aplikację i uzyskać materiały?
I. Jeśli nie masz aplikacji Beck Akademia
1. Pobierz APLIKACJĘ Beck Akademia na swoim telefonie. Pobierz bezpłatnie w Sklepie Play lub App Store. Wpisz "Beck Akademia" lub kliknij w link >
2. Wybierz wydarzenie, którego jesteś Uczestnikiem.
3. W menu wybierz opcję: „Załóż konto”. Wpisz swój email i utwórz Twoje indywidualne hasło do konta aplikacji.
4. W miejscu "Kod rejestracji od organizatora” wpisz kod który otrzymasz wraz z linkiem do webinarium,
następnie wypełnij pozostałe pola - na koniec klikając „Utwórz konto”.
II. Jeśli masz już aplikację Beck Akademia
1. Otwórz aplikację i wybierz wydarzenie, którego jesteś Uczestnikiem.
2. W miejscu „Zarejestruj się na to wydarzenie” wpisz kod który otrzymasz wraz z linkiem do webinarium,.
Jak otrzymać kod rejestracji na dane szkolenie?
Kod rejestracyjny do danego szkolenia do użycia w aplikacji mobilnej Beck Akademia otrzymają Państwo w tej samej wiadomości e-mail, co link do webinarium (na około dwie godziny przed rozpoczęciem).
Aplikacja mobilna Beck Akademia
- Pakiet informacji o szkoleniach na wyciągnięcie ręki
- Wygodny dostęp do materiałów szkoleniowych
- Bieżące powiadomienia dotyczące Twojego szkolenia
- Możliwość zadawania pytań i kontaktu z organizatorem
Pobierz bezpłatnie
w Sklepie Play lub App Store.
Wpisz "Beck Akademia" lub kliknij w link:
Formularz zapisu na szkolenie
Poznaj opinie naszych klientów
Ciekawe szkolenie. Nie żałuję, że tu jestem.
W profesjonalny sposób zorganizowane szkolenie.
Szkolenie bardzo potrzebne, prowadzone bardzo profesjonalnie z ogromną znajomością tematu.