Dyrektywa Omnibus - rok doświadczeń nie tylko z cenami promocyjnymi
Prezentacja cen promocyjnych i opinii konsumentów, wykorzystanie AI w czatach, automatyczne dopasowywanie cen do konsumentów, działalność influencerów.
Archiwum
Szkolenie online
Odbyło się:
To szkolenie obejmowało:
- Certyfikat uczestnictwa
Sprawdź aktualne szkolenia z kategorii:
Prawo i postępowanie cywilneInteresuje Cię to szkolenie w formie szkolenia zamkniętego? - dowiedz się więcej ›
Opis szkolenia
Omnibus zmienił sposób prezentacji cen promocyjnych. Było to widoczne zwłaszcza przy okazji Black Friday. Konsumenci dzięki dodatkowym informacjom mogą łatwiej ocenić, czy promocja jest atrakcyjna. Nowe wymogi nadal budzą jednak wiele wątpliwości w praktyce.
Na stronach sklepów od 1 stycznia 2023 r. inaczej prezentowane są także opinie konsumentów.
Jednak Omnibus wprowadził więcej zmian, które nie były tak mocno eksponowane w przestrzeni publicznej. Pojawiły się nowe wymogi dotyczące komunikowania się z konsumentami za pomocą czatów tak z wykorzystaniem narzędzi zewnętrznych, jak i zintegrowanych ze stroną lub aplikacją przedsiębiorcy. Omnibus wprowadził również obowiązki informacyjne odnoszące się do automatycznego dopasowywania cen do konsumentów. Wywołuje to interesujące wyzwania w obszarze wykorzystania AI tak w czatach, jak i w procesie dopasowywania cen. Dużo działań marketingowych marek, w tym związanych ze zwiększaniem zainteresowania promocjami, opiera się na współpracy z influencerami. Omnibus wpływa również na sposób ich działania.
Cel szkolenia
Celem szkolenia jest przedstawienie najważniejszych wyzwań, jakie powoduje w praktyce stosowanie przepisów implementujących dyrektywę Omnibus.
Na szkoleniu dowiesz się:
- Na co zwrócić uwagę przy informowaniu o promocjach?
- Jak właściwie oznaczać opinie konsumentów?
- Jakie problemy praktyczne przyniosły nowe przepisy?
- Jakie kwestie są akcentowane przez Prezesa UOKiKu?
- Jak prawidłowo wdrażać rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji w czatach?
- Jak korzystać ze sztucznej inteligencji przy dopasowywaniu cen do konsumentów?
- Co z perspektywy Omnibusa jest szczególnie istotne we współpracy z influencerami?
Dla kogo jest to szkolenie?
Radcowie prawni, adwokaci, działy prawne, działy marketingu zarówno in-house, jak i w zewnętrznych agencjach marketingowych. Przedsiębiorcy prowadzący sprzedaż przez internet.
Partnerzy
Stowarzyszenie Prawa Nowych Technologii
Zrzesza prawników największych polskich i zagranicznych kancelarii, specjalizujących się w prawie nowych technologii. Celem działania Stowarzyszenia jest upowszechnianie wiedzy na temat regulacji prawnych oraz standardów w zakresie prawa nowych technologii oraz wspieranie działań dostosowujących w tym zakresie polskie prawo do prawa europejskiego oraz prawa międzynarodowego.
Program szkolenia
10:00-11:30Panel I: Ceny promocyjne i opinie o produktach. Co wiemy po blisko roku stosowania Omnibusa?
Moderator:
- mec. Witold Chomiczewski (Lubasz i Wspólnicy – Kancelaria Radców Prawnych sp.k.)
Uczestnicy panelu:
- dyr. Łukasz Wroński (UOKiK)
- dyr. Katarzyna Araczewska (UOKiK)
- mec. Dorota Karczewska (WKB)
- mec. Łukasz Mamiński (Allegro)
- mec. Michał Żmijewski (Lubasz I Wspólnicy – Kancelaria Radców Prawnych sp.k.)
Wystąpienia wprowadzające (po 15 min.):
- dyr. Łukasz Wroński (UOKiK), dyr. Katarzyna Araczewska (UOKiK)
- mec. Dorota Karczewska (WKB)
Agenda:
- Najważniejsze wyzwania praktyczne przy prezentowaniu cen promocyjnych?
- Kiedy mamy do czynienia z promocją?
- Kody promocyjne, kiedy prezentować najniższą cenę z 30 dni?
- Opinie konsumentów o produktach, na co zwrócić uwagę?
11:30-11:45 Przerwa
11:45-13:15Panel II: AI w chatach i dopasowywanie cen produktów a Omnibus
Moderator:
- mec. Maciej Dudek (Partner SKP Ślusarek Kubiak Pieczyk)
Uczestnicy panelu:
- mec. Aleksandra Auleytner (Partner DZP)
- mec. Gabriela Bar (Partner Szostek Bar)
- dr Marcin Kruczyk
Wystąpienia wprowadzające (po 15 min.):
- „Nowe regulacje prawne AI”
- „AI w e-commerce - aspekty prawne”
Agenda:
- Rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji w chatbootach i wirtualnych asystentach
- Korzystanie ze sztucznej inteligencji przy dopasowywaniu cen
- Wsparcie AI przy wyszukiwaniu produktów
- Wsparcie AI przy plasowaniu produktów
- AI copywriting a opinie o produktach (wykorzystanie AI w walce z fałszywymi opiniami)
- AI a walka dual quality
13:15-13:30Przerwa
13:30-15:00Panel III: Jak Omnibus wpłynął na działalność influencerów?
Moderator:
- mec. Maciej Kubiak (Partner Zarządzający SKP Ślusarek Kubiak Pieczyk)
Uczestnicy panelu:
- mec. Agnieszka Wasilewska (Head of Legal Department GetHero)
- dyr. Krzysztof Lehmann (UOKiK)
- mec. Hanna Marcinkiewicz-Grzesiak (Partner SKP Ślusarek Kubiak Pieczyk)
Agenda:
- Wpływ Omnibus’a na rynek influence marketingu
- Zmiany oznaczania postów w social mediach wynikające z wdrożenia wytycznych UOKiK
- Ocena funkcjonowania wytycznych z perspektywy UOKiK oraz najczęściej zauważane przez urząd rodzaje naruszeń w branży influencerskiej
- Największe wyzwania prawne stojące przed podmiotami korzystającymi z usług infuencerów
- Odpowiedzialność poszczególnych podmiotów zaangażowanych w reklamę i promocję w social mediach
Prelegenci
Szkolenia zamknięte
Szukasz szkolenia dla Twojego zespołu?
To szkolenie możemy zorganizować także w formule szkolenia zamkniętego dopasowanego do poziomu wiedzy i potrzeb uczestników. Przeprowadzimy je w formie stacjonarnej lub online oraz miejscu i terminie wskazanym przez Ciebie.
Dowiedz się więcej