Rozwiązywanie konfliktów w zespołach w działach prawnych i kancelariach
Jak rozwiązywać konflikty indywidualne i grupowe w działach prawnych i kancelariach? Jak tworzyć standardy konstruktywnej pracy z konfliktem?
10% taniej z kodem: KWIECIEN10 [?]
Szkolenie online
12.06.2024 10:00-14:00
To szkolenie obejmuje:
- Możliwość zadawania pytań podczas szkolenia
- Materiały szkoleniowe
- Certyfikat uczestnictwa
Opis szkolenia
Konflikty w zespołach złożonych z prawników (zarówno indywidualne, jak i konflikty grup, czy działów) nierozwiązane i pozostawione samym sobie najczęściej narastają, psują atmosferę i komfort pracy w przedsiębiorstwie czy kancelarii oraz przyczyniają się do spadku efektywności, a często przynoszą też szkody wizerunkowe dla firmy.
Nierozwiązany konflikt daje efekt kuli śnieżnej zagarniając uwagę, energię, czas, emocje kolejnych osób.
Dlatego umiejętność rozwiazywania konfliktów jest kluczową umiejętnością managerską w zawodach i organizacjach prawniczych, a standardy reagowania na konflikt w organizacji warto nieustannie podnosić tworząc kulturę konstruktywnego radzenia sobie z konfliktem, zarządzania nim i umacniania w pracownikach poczucia odpowiedzialności za atmosferę i jakość relacji w organizacji.
Szkolenie z rozwiązywania konfliktów jest inwestycją w rozwój zespołu i efektywność organizacji, przyczyniając się do budowania zdrowych relacji między pracownikami kancelarii. Pozwala na identyfikację wyzwań zawodowych związanych z konfliktami w zespole, rozwija umiejętność radzenia sobie z wysokim poziomem stresu spowodowanego konfliktami.
Cel szkolenia
Celem szkolenia jest rozwinięcie w pracownikach umiejętności z obszaru:
- diagnozowania źródeł i przyczyn konfliktu,
- kształtowania pozytywnych relacji w zespole,
- analizy zachowań zespołu i źródeł konfliktu,
- znajomości technik zarządzania konfliktem, doboru metod kierowania konfliktem,
- zastosowania narzędzi rozwiązywania konfliktów,
- metod wykorzystywania inteligencji emocjonalnej oraz zasobów zespołu w konflikcie,
- wykorzystania narzędzi kreatywnego rozwiązywania problemów.
Na szkoleniu dowiesz się:
- Jak skutecznie rozwiązywać konflikty?
- Jak umiejętnie diagnozować przyczyny konfliktów indywidualnych i zespołowych?
- Jak nauczyć zespół radzić sobie z konfliktami?
- Jak eliminować źródła napięć i nieporozumień?
- Jak poprawić komunikację i atmosferę w zespole?
- Jak wykorzystać pozytywne strony konfliktu?
- Jak dobrać sposób postępowania do skali i rodzaju konfliktu?
- Jak stworzyć organizacyjne standardy postępowania z konfliktem?
- Jak wyciągać wnioski z konfliktu i tworzyć standardy na przyszłość?
Dla kogo jest to szkolenie?
Szkolenie przeznaczone jest dla zarówno dla prawników prowadzących jednoosobowe kancelarie, jak i członków większych zespołów prawniczych. Skierowane jest do osób zarządzających zespołami w organizacji, do kadry menadżerskiej, do działów HR.
Program szkolenia
1. Rodzaje konfliktów w zespołach złożonych z prawników, znaczenie konstruktywnego podejścia do konfliktów (konflikty indywidualne i konflikty grup).
2. Diagnoza konfliktu - jak ustalić, o co naprawdę chodzi (podział obowiązków, spory kompetencyjne, niejednoznaczna hierarchia, różnice osobowościowe, problemy w komunikacji, chęć dominacji, konflikty tak dawne, że nikt już nie pamięta o co, konflikty z naruszeniem praw pracowników, inne).
3. Kto powinien brać udział w rozwiązaniu konfliktu w organizacji prawniczej?
4. Rola komunikacji, błędy w komunikacji, rozumienie roli różnic.
5. Przyczyny, skutki, strategie. Sposoby postępowania z konfliktem w organizacji lub zespole.
6. Case study – grupowa praca z konfliktem w organizacji kancelarii prawnej.
7. Narzędzia rozwiązywania konfliktu, facylitacja, zmiana pozycji percepcyjnej, ustalenie punktów zbieżnych i zapalnych.
8. Mediacje i neutralny pośrednik.
9. Praca z oporem i niechęcią stron.
10. Negocjacje i kompromisy:
- strategie negocjacyjne,
- znaczenie kompromisów w rozwiązaniu konfliktów.
11. Tworzenie standardów pracy z konfliktem w organizacji. 7 kroków do porozumienia.
12. Rola lidera w prewencji konfliktów.
13. Wpływ kultury organizacyjnej kancelarii na konflikty.
Prelegenci
Informacje organizacyjne
Zapisy trwają do dnia poprzedzającego rozpoczęcie szkolenia do godziny 23:59 lub do wyczerpania limitu miejsc. Certyfikat uczestnictwa zostanie wysłany drogą elektroniczną w formie PDF w ciągu 7 dni roboczych po szkoleniu. Dostęp do szkolenia możliwy wyłącznie w czasie rzeczywistym.
Szkolenie online
Szkolenia online odbywają się przy użyciu platformy Clickmeeting. Nie później niż na 2 godziny przed startem danego szkolenia do uczestników zostanie wysłany e-mail z informacjami jak dołączyć do webinaru. W razie trudności lub nieotrzymania wiadomości (prosimy sprawdzić folder SPAM) z linkiem prosimy o kontakt: tel.: +48 22 311 22 22 lub [email protected].
Udział w szkoleniu można wziąć przy użyciu:
- komputera z systemem operacyjnym Windows 10 lub 11, MacOs 10.13 lub nowszej, Linux, Chrome OS wyposażone w najnowszą wersję przeglądarki Chrome, Safari, Opera, Edge lub Firefox.
- urządzenia mobilnego z systemem operacyjnym Google Android, Apple iOS lub Huawei HarmonyOS z zainstalowaną aplikacją ClickMeeting Webinars Meetings.
Szkolenia zamknięte
Szukasz szkolenia dla Twojego zespołu?
To szkolenie możemy zorganizować także w formule szkolenia zamkniętego dopasowanego do poziomu wiedzy i potrzeb uczestników. Przeprowadzimy je w formie stacjonarnej lub online oraz miejscu i terminie wskazanym przez Ciebie.
Dowiedz się więcej