Rozwiązywanie konfliktów w zespołach w działach prawnych i kancelariach

Jak rozwiązywać konflikty indywidualne i grupowe w działach prawnych i kancelariach? Jak tworzyć standardy konstruktywnej pracy z konfliktem?

Rozwiązywanie konfliktów w zespołach w działach prawnych i kancelariach

Opis szkolenia

Konflikty w zespołach złożonych z prawników (zarówno indywidualne, jak i konflikty grup, czy działów) nierozwiązane i pozostawione samym sobie najczęściej narastają, psują atmosferę i komfort pracy w przedsiębiorstwie czy kancelarii oraz przyczyniają się do spadku efektywności, a często przynoszą też szkody wizerunkowe dla firmy.

Nierozwiązany konflikt daje efekt kuli śnieżnej zagarniając uwagę, energię, czas, emocje kolejnych osób.

Dlatego umiejętność rozwiazywania konfliktów jest kluczową umiejętnością managerską w zawodach i organizacjach prawniczych, a standardy reagowania na konflikt w organizacji warto nieustannie podnosić tworząc kulturę konstruktywnego radzenia sobie z konfliktem,  zarządzania nim i umacniania w pracownikach poczucia odpowiedzialności za atmosferę i jakość relacji w organizacji. 

Szkolenie z rozwiązywania konfliktów jest inwestycją w rozwój zespołu i efektywność organizacji, przyczyniając się do budowania zdrowych relacji między pracownikami kancelarii. Pozwala na identyfikację wyzwań zawodowych związanych z konfliktami w zespole, rozwija umiejętność radzenia sobie z wysokim poziomem stresu spowodowanego konfliktami.

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest rozwinięcie w pracownikach umiejętności z obszaru:

  • diagnozowania źródeł i przyczyn konfliktu,
  • kształtowania pozytywnych relacji w zespole,
  • analizy zachowań zespołu i źródeł konfliktu,
  • znajomości technik zarządzania konfliktem, doboru metod kierowania konfliktem, 
  • zastosowania narzędzi rozwiązywania konfliktów,
  • metod wykorzystywania inteligencji emocjonalnej oraz zasobów zespołu w konflikcie, 
  • wykorzystania narzędzi kreatywnego rozwiązywania problemów.

Na szkoleniu dowiesz się:

  • Jak skutecznie rozwiązywać konflikty?
  • Jak umiejętnie diagnozować przyczyny konfliktów indywidualnych i zespołowych?
  • Jak nauczyć zespół radzić sobie z konfliktami?
  • Jak eliminować źródła napięć i nieporozumień?
  • Jak poprawić komunikację i atmosferę w zespole?
  • Jak wykorzystać pozytywne strony konfliktu?
  • Jak dobrać sposób postępowania do skali i rodzaju konfliktu?
  • Jak stworzyć organizacyjne standardy postępowania z konfliktem?
  • Jak wyciągać wnioski z konfliktu i tworzyć standardy na przyszłość?

Dla kogo jest to szkolenie?

Szkolenie przeznaczone jest dla zarówno dla prawników prowadzących jednoosobowe kancelarie, jak i członków większych zespołów prawniczych. Skierowane jest do osób zarządzających zespołami w organizacji, do kadry menadżerskiej, do działów HR. 

Program szkolenia

1. Rodzaje konfliktów w zespołach złożonych z prawników, znaczenie konstruktywnego podejścia do konfliktów (konflikty indywidualne i konflikty grup).

2. Diagnoza konfliktu - jak ustalić, o co naprawdę chodzi (podział obowiązków, spory kompetencyjne, niejednoznaczna hierarchia, różnice osobowościowe, problemy w komunikacji, chęć dominacji, konflikty tak dawne, że nikt już nie pamięta o co,  konflikty z naruszeniem praw pracowników, inne).

3. Kto powinien brać udział w rozwiązaniu konfliktu w organizacji prawniczej?

4. Rola komunikacji, błędy w komunikacji, rozumienie roli różnic.

5. Przyczyny, skutki, strategie. Sposoby postępowania z konfliktem w organizacji lub zespole.

6. Case study – grupowa praca z konfliktem w organizacji kancelarii prawnej.

7. Narzędzia rozwiązywania konfliktu, facylitacja, zmiana pozycji percepcyjnej, ustalenie punktów zbieżnych i zapalnych.

8. Mediacje i neutralny pośrednik.

9. Praca z oporem i niechęcią stron.

10. Negocjacje i kompromisy:

  • strategie negocjacyjne,
  • znaczenie kompromisów w rozwiązaniu konfliktów.

11. Tworzenie standardów pracy z konfliktem w organizacji. 7 kroków do porozumienia.

12. Rola lidera w prewencji konfliktów.

13. Wpływ kultury organizacyjnej kancelarii na konflikty.

Prawniczka, doradczyni podatkowa, coach certyfikowany przez ICC, team coach, facylitator action learning, mentorka, konsultantka w zakresie wspierania efektywności osobistej. Organizatorka i prelegentka konferencji z zakresu...

Zapisy trwają do dnia poprzedzającego rozpoczęcie szkolenia do godziny 23:59 lub do wyczerpania limitu miejsc. Certyfikat uczestnictwa zostanie wysłany drogą elektroniczną w formie PDF w ciągu 7 dni roboczych po szkoleniu. Dostęp do szkolenia możliwy wyłącznie w czasie rzeczywistym.


Szkolenie online

ClickMeeting

Szkolenia online odbywają się przy użyciu platformy Clickmeeting. Nie później niż na 2 godziny przed startem danego szkolenia do uczestników zostanie wysłany e-mail z informacjami jak dołączyć do webinaru. W razie trudności lub nieotrzymania wiadomości (prosimy sprawdzić folder SPAM) z linkiem prosimy o kontakt: tel.: +48 22 311 22 22 lub [email protected].

Udział w szkoleniu można wziąć przy użyciu:

  • komputera z systemem operacyjnym Windows 10 lub 11, MacOs 10.13 lub nowszej, Linux, Chrome OS wyposażone w najnowszą wersję przeglądarki Chrome, Safari, Opera, Edge lub Firefox.
  • urządzenia mobilnego z systemem operacyjnym Google Android, Apple iOS lub Huawei HarmonyOS z zainstalowaną aplikacją ClickMeeting Webinars Meetings.

Szukasz szkolenia dla Twojego zespołu?

To szkolenie możemy zorganizować także w formule szkolenia zamkniętego dopasowanego do poziomu wiedzy i potrzeb uczestników. Przeprowadzimy je w formie stacjonarnej lub online oraz miejscu i terminie wskazanym przez Ciebie.

Dowiedz się więcej
Szkolenia zamknięte C.H.Beck